Wspaniały8 opinii100% poleceń
8.8
Aktualizujemy cenę
ZAREZERWUJ
Trwa weryfikacja ceny

Melia Dunas Beach Resort & Spa

Kod oferty: WAK441922
Last minute
Kod oferty: WAK441922
COVID-19
Przypominamy, że wciąż obowiązują restrykcje i dodatkowe wymagania (np. obowiązkowe testy dla osób bez szczepienia). Sprawdź tutaj, jakie warunki wjazdu obowiązują w przypadku tej oferty.

Opis oferty

Region: SalOrganizator: ItakaKod oferty: WAK441922

Region

Wyspy Zielonego Przylądka /

Opis oferty:

Położony tuż przy rajskiej plaży, elegancki resort znanej sieci hotelowej Meliá to doskonały wybór zarówno na rodzinny wypoczynek, jak i relaks we dwoje. Swobodna, wakacyjna atmosfera i mnóstwo atrakcji dla Gości w każdym wieku sprawiają, że nie ma tu czasu nawet na chwilową nudę. Dorośli mogą się relaksować przy basenie oraz w ekskluzywnym Yhi Spa, a dzieci miło spędzą czas w miniaquaparku oraz 3 klubach w sąsiednim hotelu Sol Dunas. Blisko stąd do urokliwej miejscowości Santa Maria, pełnej restauracji i pubów z muzyką na żywo.

Położenie:

Ok. 3km od centrum SANTA MARIA z barami, restauracjami i sklepami; ok. 17km od lotniska w Espargos; 3 razy dziennie bezpłatny bus hotelowy do Santa Maria.

Plaża:

Publiczna, wydzielona część hotelowa, piaszczysta, kamieniste zejście do wody, bezpośrednio przy hotelu, bezpłatne parasole i leżaki, ręczniki za kaucją (ok. 20 EUR), bar objęty all inlcuisve; Ponta Preta, polecana miłośnikom sportów wodnych: wind- i kitesurferom, publiczna, piaszczysta, łagodne zejście do morza, ok. 800m od hotelu.

Hotel:

Pięciogwiazdkowy, otwarty w 2014 r., 420 pokoi, kilkanaście budynków, do 2 pięter, winda w budynku głównym, przestronne, eleganckie lobby, restauracja bufetowa Atlantis - kuchnia międzynarodowa (niektóre dania dodatkowo płatne), 3 restauracje á la carte: Aqua - kuchnia międzynarodowa, Saheel - kuchnia indyjska, Rancho - dania z grilla (niektóre dania dodatkowo płatne), w restauracjach dostępne foteliki dla dzieci, 8 barów na terenie hotelu (2 nie są objęte all inclusive), w tym bar w lobby, na plaży i w dyskotece; sklepy z pamiątkami, butiki; bezpłatny internet bezprzewodowy w lobby; za opłatą: pralnia, fryzjer, salon piękności, lekarz na wezwanie; akceptowane karty kredytowe: Visa, MasterCard.

Deluxe:

2-os. (możliwość 1 dostawki dla dziecka), ok. 40m², elegancki, klimatyzowany, łazienka (wanna, wc; suszarka), telewizja satelitarna, telefon, lodówka, sejf; bezpłatne łóżeczko dla dziecka do 2 lat na zamówienie przed przyjazdem; balkon lub taras (stolik i krzesełka);

Suite rodzinny:

2-os. (możliwość 1 lub 2 dostawek), ok. 75m², wyposażenie jak w pokoju standarodwym premium, dodatkowo część dzienna i sypialnia z 2 łóżkami pojedyńczymi; pokój suite rodzinny za dopłatą.

Sport i rozrywka:

Basen dla dorosłych oraz basen dla dzieci, słodka woda, miniaquapark dla dzieci w sąsiednim hotelu Sol Dunas, przy basenach bezpłatne parasole i leżaki, ręczniki za kaucją (ok. 20 EUR); plac i pokój zabaw dla dzieci w hotelu Sol Dunas, 3 kluby dla dzieci w hotelu Sol Dunas (od 8miesięcy do 4 lat, 5-12 lat, 13-17 lat), dyskoteka, dzienne i wieczorne animacje dla dzieci i dorosłych, gry i zabawy na plaży oraz przy basenie, wieczorny show w amfiteatrze w hotelu Sol Dunas, wieczory tematyczne; za opłatą: sporty wodne na plaży.

Spa:

Yhi Spa

Bezpłatnie: siłownia, płatne: sauna, jacuzzi, łaźnia parowa, masaże i zabiegi pielęgnacyjne.

All inclusive:

Śniadanie (6.30-10.30), obiad (12.30-15.00), kolacja (18.30-22.00) w wyznaczonych restauracjach; przekąski (12.30-17.00); napoje bezalkoholowe i lokalne napoje alkoholowe w wyznaczonych barach (10.00-2.00); wymagane noszenie opasek all inclusive.

Gratis:

Serwis plażowy Wi-Fi bus do centrum

Warunki uczestnictwa
Wyświetl szczegóły

Wylot

Piątek, 08.10.2021
16:40
21:20
WAWWarszawa - Chopin
SIDIlha Do Sal

Powrót

Piątek, 15.10.2021
22:35
09:00
SIDIlha Do Sal
WAWWarszawa - Chopin

Dostępne pokoje

Pokój dwuosobowy

de lux
2 dorosłych
Aktualizujemy cenę
Trwa weryfikacja ceny

Kup od razu! Najlepsze pokoje szybko się wyprzedają.

lub

Opinie dodane przez

10
Beata
Pobyt - Październik 2018Para
Piękny, nowoczesny resort. Pokoje czyste, klimatyzowane, przestronne. W zależności od wybranej opcji oczywiście. Nasz miał oddzielną sypialnię i część wypoczynkową, balkon z widokiem na basen.Łóżko mega wygodne. Codziennie uzupełniana była woda mineralna w lodówce. Kosmetyki w łazience o pięknym zapachu green tea uzupełniane w miarę potrzeb. Codziennie czyste ręczniki. Kompleks położony na sporym obszarze. Goście z Sol mają trochę dalej do plaży. Melia usytuowana na środku. Najbliżej plaży opcja Level. Cały teren obsadzony różnorodną, bogatą roślinnością, tak więc spacer przyjemny. Baseny czyste, dużo barów i restauracji. Goście z Melia korzystają ze wszystkich, w przypadku Sol chyba wygląda to nieco inaczej. Warto skorzystać z kolacji w restauracjach tematycznych. Trzeba sobie zarezerwować, ale nie było z tym żadnego problemu. Ogólnie posiłki bardzo dobre. Cooking na życzenie w restauracji Atlantis rewelacja. Owoce morza świeże, pyszne i do tego Prosecco z kubełka z lodem! Pieczone mięsa, kaczka w pomarańczach itd. Torty, fontanny czekoladowe w trzech smakach chyba zadowolą najbardziej wymagających. Ciężko spróbować wszystkiego. Wino polewane przez kelnera przy stoliku na życzenie. Bardzo miła, uśmiechnięta obsługa. Beach bar serwuje bardzo dobre drinki. Polecam strawberry daikiri. Plaża fajna, szczególnie laguna. Można tutaj spokojnie relaksować się w cudnej turkusowej wodzie a pod wodą śledzić żyjątka np. małe kraby. Wycieczki polecamy wyłącznie z lokalsami. Jak już ktoś pisał wcześniej, warto mieć ze sobą gadżety, słodycze, zabawki dla dzieciaków, bo naprawdę widać biedę. Do Santa Maria można dostać się hotelowym busikiem, ale godziny są nieatrakcyjne, ciężko połączyć wyjazd z powrotem. Taksówka praktycznie na skinienie ręką za 3 euro. W Santa Maria tubylcy natrętnie chodzą za człowiekiem, zapraszają do sklepów, ciężko się odczepić, ale spoko idzie to ogarnąć, nie ma powodu żeby czuć zagrożenie. W hotelu codziennie różnorodność animacji i spektakli. Byliśmy 10 dni, chciałoby się znacznie dłużej. Niestety podróż z liniami ENTER nie należy do przyjemnych, do tego międzylądowanie w Barcelonie. W każdym razie wypoczynek cudowny i na pewno tam wrócimy.
Zaletyczysto, przestronnie, all inclusive na wysokim poziomie, miła obsługa
Wadynie ma

8.8
Jolka
Pobyt - Wrzesień 2019Para
Może ten brak klimy w głównej restauracji,za długi lot i za krótki pobyt.W pokoju za to klima cicha i wydajna.Jak piszą poprzednicy naprawdę nie ma się do czego przyczepić.Goście głównie Anglicy,Francuzi,Hiszpanie,Portugalczycy,Brazylijczycy i Polacy.Całkowity brak przyjaciół ze wschodu i o dziwo Niemców.Strona Sol nie ma wszystkich udogodnień jak Melia,ale za to ma klimacik i jest tańsza.Jeżeli możecie odwiedzić tą wyspę to namawiam i nie ma na co czekać,bo już się robi mały syfek.Proszę sobie wyobrazić handel chińszczyzną,nie wierzyłam ale sama zobaczyłam w Santa Marii dwa sklepiki chińskie handlujące podróbami i masakra-podrabianymi pamiątkami tubylców.Wycieczki tylko z lokalsami,Itaka i TUI,2,3razy droższe.Tubylcy dowiozą Was gdzie tylko zechcecie.Wypożyczenie samemu samochodu za kaucją.Jest bezpiecznie,ale nocami nie próbowaliśmy.Powrót koszmarny jak pisał poprzednik.
ZaletyExtra
WadySzukanie dziury w całym

8.3
Piotr
Pobyt - Wrzesień 2019Rodzina z dziećmi
Adekwatna nazwa-wyspy leniwe-wszędzie no stress.Duży resort dwa w jednym,największy na wyspie Melia i Sol.Wszędzie można dojechać meleksem chociaż niekiedy trzeba chwilę odczekać-małe miasteczko.Pokoje duże i czyste(hotel nowy oddany pod koniec 2014) żadnych żyjątek.Kilka czyściutkich basenów ze znakomitymi udogodnieniami dla dzieci,nawet najmniejszych.Obsługa kompetentna i przemiła.Seniorzy,niepełnosprawni i małe dzieci traktowani jak szejkowie.Informacja w lobby,barmani,kelnerzy,panie sprzątające wszystko na\\\"5\\\".Ocenę zaniża nieklimatyzowana restauracja główna,przez dwa dni konsumowaliśmy obiady jak w saunie.Wszędzie akceptują euro,dolar bardzo niechętnie-chyba że jako napiwki.Podczas pobytu temp.28-32 w nocy 24-27,bardzo wysoka wilgotność.Przez daw dni powietrze można było kroić nożem.Ostatnia chwila żeby uszczypnąć trochę dziewictwa tej wyspy,bo podejrzewam że za 5-10lat konsorcja zabetonują,zamurują tą wyspę hotelami.\\\"Białasy\\\"-tylko filtr50,bo będzie bolało.Dla dzieci oprócz kremów z filtrem do basenów wskazane kombinezoniki UV.Osoby mające kłopoty z oddychaniem lub krążeniem-trzeba się zastanowić,były przypadki omdleń a nawet migotania.Wszelkie wycieczki i zwiedzanie polecam z lokalsami.Duzo taniej,fachowo,wszędzie dojadą,małe grupy,przewodnik po polsku.Najtańsi antonio tur i borys biedronka-sprawdzeni.Napewno ich znajdziecie.Podróżując po wyspie pamiętajcie o małych suwenirach dla dzieci,tam jest piszcząca bieda.Jakieś kredki,mazaki,kolorowanki nawet zabawki.Dla 8-10letnigo chłopca oryginalna koszulka lub sportowe buty to kosmos.Tam się Państwo przekonacie dobitnie że lepiej dawać niż brać.Część Melia bez klimatu,jakieś smutasy,część Sol wesoła z super klimacikiem.Codzienne animacje dla dzieci i dorosłych.A teraz trochę dziegciu-nie piszę tego jako Polak z ciągła postawą roszczeniową,bo zapłacił i się mu należy-nie,nie.Pomoc rezydenta TUI żadna,Pani Kasia na telefonie,widziałem ją na lotnisku i podczas sprzedaży drogich wycieczek.Przedstawiciele TUI brytyjskiego,holenderskiego obecni cały czas w hotelu.Było wiele osób starszych,bez języka,mniej gramotnych lekko zagubionych-ale po co?-extra hotel poradzą sobie.Przelot tam i z powrotem to jakieś nieporozumienie.Wylot z małym opóźnieniem,międzylądowanie w Barcelonie miało być 45min było 1,5godz w sumie na miejscu 2godz do tyłu-do przeżycia.Powrót masakra,samolot przyleciał po nas z 3godz.opóźnieniem ponoć przez Barcelonę.My międzylądowanie mieliśmy w Maladze,tankowanie extra 15min,ale Pan Kapitan stwierdził że dalej nie polecimy bo to niebezpieczne dla pasażerów-przekroczona norma.Smażymy się na płycie w samolocie,po 2godz.specjalnym samolotem przylatuje nowa załoga.O problemach w Barcelonie firma wiedziała 15godz. wcześniej ale decydent chyba był na wczasach.Odniosłem wrażenie że Panie stewardesy to osoby z łapanki.Kwitniemy na płycie,po godz.proszę by włączyli klimę-dobra,za moment mówię Panience by podała po kubeczku wody pasażerom-zawahała się,ale dodałem że może pracodawca nie zwolni Pani i podali.Podczas lotu to samo,po 1godz.brak kanapek-skończyły się.Matka prosi o podgrzanie mleka dla niemowlaka-za moment,bo panienki zajęte są handlem fajkami,wódą,badziewnymi zegarkami,perfumami i odgrzewanymi pierogami.Firma twierdzi że ma zyski-i fajnie.Ja wiem że to nie organizacja charytatywna ale trochę empatii i człowieczeństwa nie zaszkodzi.Skierowanie wykupiłem w TUI,przewoźnik to EnterAir-międzylądowanie w Barcelonie potrzebne jak zającowi dzwonek(port ciągle przeładowany) ale widocznie tak musi być,ale można było w Maladze.Okęcie z przytupem i 6godzin w plecy.ITAKA lata bez międzylądowania ale włoską Blue Panoramą.Uczestnicy tego lotu powinni się starać o odszkodowanie.Hotel polecę znajomym,przewoźnika nie.
ZaletyZnakomita obsługa,czyste duże pokoje,dobre jedzenie.
WadyGłówna restauracja bez klimatyzacji.

7.4
Magda
Pobyt - Październik 2018Para
Hotel jest bardzo ładny - nowy. Zdjęcia rzeczywiście dobrze oddają wygląd. Pokoje są duże, jasne. Łóżko wygodne. Klimatyzacja cicha, sprawna. Łazienka z wanną + niezbyt szczelna osłona (łazienka często jest zalana). Minusami pokoju jest to, że panie sprzątające używają do mycia podłóg brudnych szmat (czasami śmierdziało w pokoju moczem). Pomimo zapewnienia o kapciach w hotelu - nie było ich na wyposażeniu. Prosiliśmy o nie kilkukrotnie, bez rezultatu (choć za każdym razem zapewniano nas, że ktoś przyniesie). Dlatego zabierzcie kapcie z domu. Pokoje Melia są najlepiej usytuowane w całym hotelu - nie ma pod oknami basenów, ścieżek, a do wnętrza nie docierają hałasy z imprez. Problem z wymianą ręczników. Room service zabierał ręczniki koło południa, a świeże przynoszono około godziny 19 lub później, Baseny są bardzo czyste - codziennie sprzątane. Minusem jest brak ręczników (trzeba na nie polować od 9 rano, szybko się kończą - najłatwiej je zdobyć w budce koło plaży - za restauracją Atlantis). Obsługa hotelu zawsze uśmiechnięta, jednak w tej kwestii też mamy zastrzeżenia. Przy wydawaniu posiłków kilkukrotnie trzeba zamawiać kawę, herbatę, albo wino. Zapominają, nie widzą kiedy się ich woła. Czasami nie mówią po angielsku (jedynie kilka wyuczonych zdań), Restauracja - śniadania typowo Full English Breakfast - jajka, omlety, kiełbaski, boczek, fasola. Dużo warzyw, owoców, ciast. Zimna płyta bogata. Gotowanie na żywo - jajka, omlety, naleśniki. Często brak sztućców, filiżanek, serwetek. Obsługa nigdy nie ma łyżeczek i trzeba je brać z innych stolików... Lunch - w restauracji Aqua - strata czasu i gwarancja niezadowolenia. W restauracji Atlantis - spory wybór od zimnej płyty, zupy (niezbyt smacznej), dań głównych, deserów. Gotowanie na żywo - makarony i grillowane ryby. Brak urozmaicenia. Po kilku dniach się przyjada i mieszaliśmy - starter w Atlantis, pizza w Aqua (jedyna w miarę zjadliwa rzecz o tej porze w restauracji Aqua). Kolacja - Atlantis - spory wybór dań, zimna płyta, pieczone mięsa, warzywa, desery. Gotowanie na żywo - grillowane mięsa. Muzyka na żywo na zewnątrz. Większa różnorodność niż w porze lunchu. Polecamy na kolacje rezerwować miejsce w 1 z 3 restauracji la carte (wliczone w pakiet all inclusive) - restauracja Aqua - kuchnia śródziemnomorska, W porze kolacji dosyć przyzwoita. Restauracja Sahel - kuchnia indyjska - smaczna, ładnie podana. Wyższy poziom obsługi. Nasza ulubiona - Rancho z genialną wołowiną - antrykot lub filet mignon. Wyśmienite przystawki, bardzo dobra obsługa. Atrakcje - codziennie sporo atrakcji. My z nich nie korzystaliśmy, jedynie wieczorami na scenie głównej oglądaliśmy spektakle. Przyzwoite, ale z jednym zespołem i raczej na jedno kopyto. Szybki dojazd do Santa Maria taksówką (3 euro, 5 minut jazdy). Lub autobusem z hotelu (za darmo, 3 kursy dziennie). Dojście do plaży zajmuje około 5-6 minut (trzeba przejść przez połowę obiektu). Plaża piaszczysta z łagodnym zejściem do morza (pomiędzy falochronami piękne, spokojne morze tam spędziliśmy najwięcej czasu). Pozostała część plaży z kamienistym zejściem do morza. Hotel mógł być oceniony wyżej, ale poziom ignorancji obsługi osiągnął szczyt ostatniej nocy. ) O 4 rano pękł bojler i zalał cały pokój i łazienkę. Futryna do łazienki tak napuchła, że nie można było zamknąć drzwi (nabrzmiała jakieś 2,5 cm). Po telefonie do recepcji przyjechał Pan, który odciął dopływ i zostawił nas z jeziorem do rana. Niby ktoś miał zaraz przyjść zebrać wodę. Do południa nikogo nie było. Mój mąż do rana zbierał wodę aby uratować resztę mebli (sic! w 5 gwiazdkowym hotelu). Rano poszłam do recepcji wściekła, że to ostatnia noc, a nie śpimy od połowy bo ratujemy ich pokój i czemu nikt nie przyszedł tego posprzątać. Pan rozłożył ręce, że co to za różnica skoro to nasza ostatnia doba hotelowa. Więc mu tłumaczymy, że dobę mamy zapłaconą do 12, a nie do 4 rano i nie mamy dodatkowego etatu sprzątaczki, że domagamy się przedłużenia doby hotelowej do 16 bo chcemy odpocząć przed lotem do Polski (8 godzin lotu + 5 godzin jazdy samochodem do domu). Znowu rozłożył ręce, że to nie jego problem. Poszłam na skargę do osoby odpowiedzialnej za rozwiązywanie problemów hotelowych, obiecała nam przeniesienie o 12 do innego pokoju. Przyszliśmy przed 12 do recepcji i znowu problem. Pokój nie jest gotowy. Czekaliśmy prawie godzinę na pokój. Pan w recepcji kazał nam zapłącić 40 euro za przedłużenie doby, na co się znowu zdenerwowaliśmy i znowu udaliśmy się na skargę do przemiłej Pani. W efekcie o 13 dostaliśmy nowy pokój, całkowicie niewyspani, niezadowoleni. Hotel nie stanął na wysokości zadania, a nowy pokój powinni nam dać od razu aby nie zakłócać spokoju w nocy. Nie mówiąc o tym, że nikt nie zjawił się aby posprzątać jezioro, które było w pokoju i łazience.
Zaletyładna plaża, przy falochronie spokojne morze z łagodnym zejściem, personel zawsze uśmiechnięty czyste baseny nowe pokoje, zdjęcia dobrze oddają wygląd hotelu działająca klimatyzacja szybki internet
Wadyzdecydowanie lepiej wybrać opcję Melia Dunas, albo nawet LEVEL, aniżeli Sol Dunas (to jeden obiekt, ale o 3 bardzo różniących się standardach), sprzątanie śmierdzącymi szmatami brak reakcji obsługi na prośby brak lokalnej kuchni w restauracjach małe urozmaicenie dań trudności z komunikacją po angielsku ignorancja ze strony obsługi w trakcie wydawania posiłków opóźnienia w wymianie ręczników brak ręczników plażowych

9.0
Ja Klient Wakacje.pl
Pobyt - Wrzesień 2018Rodzina z dziećmi
Piękne plaże czysta woda. Duże apartamenty blizej do plaży i lepsze jedzenie w części hotelu Melia Dunas. W części Sol Dunas bardziej rozrywkowo. Goście z MeliaDunas mogą korzystać z infrastruktury i barów w Sol Dunas. Wycieczki fakultatywne warto wykupić na plaży u "lokalsów". Taniej i o wiele wiecej pokażą niz biuro podróży. Szczególnie polecam żółwie i objazd wyspy. Jeśli wybierzecie się na objazd wyspy warto zabrać ze sobą z Polski jakieś długopisy kredki zeszyty lub niepotrzebne zabawki dla tamtejszych dzieciaków. Odwiedźcie lokalną szkołę w której zobaczycie co znaczy afrykanska bieda a dzieciaki uczą się z jednej książki a za zabawkę służy stara opona.
ZaletyŚwietna obsługa. Ogromne pokoje rodzinne. Czystość.
WadyTrochę za cicho przy basenie.

Mapa

Pogoda

Październik

Zobacz cały rok
30°C
23°C
25°C
8

Przed podróżą

WYMAGANE DOKUMENTY
Przed wjazdem należy zarejestrować się na stronie (również dzieci): zobacz więcej

ZASZCZEPIENI
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów;
Test: nie jest wymagany o ile podróżujący przedstawi unijny certyfikat COVID (nie wiesz co to za dokument przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje.
Kwarantanna po powrocie: nie obowiązuje- należy posiadać unijny certyfikat COVID.

OZDROWIEŃCY
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: nie jest wymagany o ile podróżujący przedstawi zaświadczenie o przebytym COVID-19 (uznawane będą zaświadczenia wydane przynajmniej 14 dni od uzyskania pierwszego pozytywnego wyniku testu RT-PCR; zaświadczenia tracą ważność po 90 dniach od uzyskania pierwszego pozytywnego wyniku testu RT-PCR) lub unijny certyfikat COVID (nie wiesz co to za dokument przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje.
Kwarantanna po powrocie: nie obowiązuje- należy posiadać unijny certyfikat COVID.

DZIECI
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: nie jest wymagany dla dzieci do 12 roku życia. Starsze dzieci wymagają przedstawienia zaświadczenia o ozdrowieniu (patrz ?OZDROWIEŃCY?) lub unijnego certyfikatu COVID (nie wiesz co to za dokument, przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje.
Kwarantanna po powrocie: nie- dzieci do ukończenia 12. roku życia podróżujące pod opieką dorosłych, którzy są zaszczepieni przeciwko COVID-19. Starsze dzieci- patrz ZASZCZEPIENI, OZDROWIEŃCY lub POZOSTALI PODRÓŻUJĄCY.

POZOSTALI PODRÓŻUJĄCY
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: tak PCR, maksymalnie na 72 godziny przed wylotem lub antygenowy maksymalnie 48 godzin przed wylotem. Należy zabrać ze sobą negatywny wynik testu w formie papierowej lub elektronicznej w języku angielskim.
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje;
Kwarantanna po powrocie: tak- 10 dni. Aby być zwolnionym z kwarantanny należy wykonać test PCR lub antygenowy po 7 dniach od powrotu do Polski.
Na Wyspy Zielonego Przylądka Polacy mogą wjechać za okazaniem paszportu. Dokument powinien być ważny przez co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego powrotu z Wysp.
Od 2019 r. Republika Zielonego Przylądka zniosła obowiązek wizowy wobec obywateli UE, w tym także Polski. Osoby podróżujące do Republiki Zielonego Przylądka powinny zarejestrować się na specjalnej platformie: www.ease.gov.cv najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem podróży, podając wymagane dane z paszportu, planowany okres pobytu (od-do), nr lotu i miejsce pobytu. Wprowadzono jednocześnie obowiązkowy podatek lotniskowy (Airport Security Tax) w wysokości 3400 escudos (ok.31 Euro), który można opłacić online (do 5 dni przed lotem), przez pośrednika turystycznego lub na lotnisku po przylocie.

Z uwagi na możliwe nagłe zmiany przepisów wjazdowych i celnych, w sprawie aktualnych informacji na ten temat (również przepisów celnych) należy każdorazowo zwracać się do Ambasady Republiki Zielonego Przylądka.
Szczepienia nie są wymagane, natomiast od turystów podróżujących przez Senegal lub inny kraj afrykański jest wymagany wpis do międzynarodowej książeczki zdrowia, potwierdzający szczepienie przeciw żółtej febrze. W związku z ryzykiem zarażenia malarią zaleca się także szczepienie przeciw żółtaczce typu A i B, tężcowi oraz durowi brzusznemu.

Mimo iż służba zdrowia i panujące w szpitalach standardy higieniczne są na dużo wyższym poziomie niż w innych krajach afrykańskich, warto przed wyjazdem wykupić ubezpieczenie zdrowotne.