Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Płatność

Nie wiesz jaką metodę płatności wybrać? Masz wątpliwości w związku z zaliczką lub dopłatą? Tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie!

Możesz to zrobić w Panelu Klienta. Zaloguj się do swojego konta i wejdź w „Sprawdź saldo bonu”. Następnie wpisz jego numer i kliknij „Sprawdź saldo”, aby zobaczyć informacje dotyczące Twojego bonu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Możliwości jest wiele. Kupując samodzielnie wycieczkę w serwisie internetowym, możesz zapłacić kartą płatniczą, PayPo, PAY24NOW, BLIKIEM czy szybkim przelewem internetowym. Możesz także skorzystać z płatności na raty. Inną formę płatności można wybrać, kontaktując się bezpośrednio z doradcą lub w salonie sprzedaży. Konsultant może np. rozbić płatności na różne formy (na przykład część wpłaty bonem, a reszta przelewem tradycyjnym). Najpopularniejsze formy płatności to:

* Przelew tradycyjny

Dla każdego zamówienia generuje się indywidualny numer konta Wakacje.pl, na który można dokonać wpłaty przelewem tradycyjnym. Wpłata księguje się na rezerwacji z opóźnieniem, więc może być rozbieżność w Panelu Klienta do momentu zaksięgowania się płatności na zamówieniu.

* Płatność bonami Wakacje.pl 

Bony oferowane przez Wakacje.pl mogą być papierowe lub elektroniczne. Bon można zrealizować, wybierając jeden z poniższych sposobów płatności:
- wprowadzić wymagane dane podczas dokonywania płatności online

- korzystając z linku otrzymanego od konsultanta

- skorzystać z opcji płatności za pośrednictwem Panelu Klienta

- przesłać numer bonu lub jego zdjęcie/skan (w przypadku bonów papierowych) na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia, które ma zostać opłacone.

Bon może być wykorzystany częściowo. 

* Płatność bonami Sodexo

Płatności bonami Sodexo należy zgłosić doradcy przy zakładaniu zamówienia lub przez e-mail klient@wakacje.pl, gdy zamówienie jest już potwierdzone. Bony zostaną zweryfikowane, a do Ciebie zostanie przesłane oświadczenie, które należy wypełnić i odesłać jego zdjęcie lub skan. Do finalnego potwierdzenia płatności będą nam potrzebne oryginalne bony, które należy wysłać pocztą lub kurierem do centrali Wakacje.pl lub przekazać je konsultantowi w Biurze stacjonarnym.

* Płatność punktami MyBenefit

Płatności za pośrednictwem systemu MyBenefit można realizować do zamówień przez www, doradcę oraz w salonach sprzedaży Wakacje.pl w ramach zapłaty za zaliczkę i/lub dopłatę.

* Płatność bonem organizatora (voucher lub bon podarunkowy)

Skan bonu prześlij adres klient@wakacje.pl w celu weryfikacji. Każdy bon ma swój indywidualny regulamin i musimy sprawdzić, czy pozwala on na realizację w Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Nie. Zazwyczaj wyjazdy, których termin rozpoczęcia jest późniejszy niż 30 dni, wymagają uiszczenia zaliczki. Termin dopłaty zależy od organizatora, kiedy się będzie zbliżać, wyślemy e-mail i przypomnimy Ci o tym.

Czy ten artykuł był pomocny?

Termin i kwotę dopłaty można znaleźć w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji. Zawsze przypominamy też o dopłacie 4 dni przed wyznaczonym terminem. Zwykle organizatorzy wyznaczają termin dopłaty od 20 dni do 40 przed wylotem. W e-mailu z przypomnieniem dostaniesz numer konta do wpłaty. Jeśli zamiast tradycyjnego przelewu wolisz inną formę wpłaty, prosimy o kontakt pod adresem klient@wakacje.pl. Jeśli opłaciłeś rezerwację bezpośrednio u organizatora, prosimy o przesłanie na adres klient@wakacje.pl  potwierdzenia przelewu w formie PDF, abyśmy mogli przypisać taką płatność do Twojej rezerwacji. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Jako pośrednicy turystyczni rozliczamy się z naszymi kontrahentami na podstawie naszych wewnętrznych umów przesyłamy środki do organizatorów zgodnie z terminami podanymi w umowie. Jeśli korzystasz z konta klienta na stronie organizatora wycieczki, pamiętaj, że dane dotyczące płatności są tam aktualizowane z opóźnieniem. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja wycieczka jest w całości opłacona, możesz to sprawdzić w Panelu Klienta po rejestracji i dodaniu swojej rezerwacji. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. Na życzenie płatność możemy rozdzielić. Np. możesz opłacić wyjazd dwiema różnymi kartami kredytowymi albo część kwoty opłacić bonami Sodexo, a część przelewem tradycyjnym. Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem infolinii +48 58 300 16 66, jeśli chcesz zmienić sposób płatności.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zaloguj się na swoim profilu w programie i wybierz Wakacje.pl z zakładek TURYSTYKA - ZAGRANICZNA. W kolejnym kroku wypełnij formularz, podając numer zamówienia zaczynający się od liter WAK, kwotę płatności oraz dane kontaktowe. Jeśli formularz został wypełniony poprawnie, płatność odnotuje się automatycznie na Twojej rezerwacji w ciągu maksymalnie kilku godzin. Pamiętaj, że w przypadku anulacji lub rezygnacji z usługi opłaconej za pośrednictwem MyBenefit o zwrot można się ubiegać bezpośrednio na stronie MyBenefit lub skorzystać z opcji bonu wakacyjnego do wykorzystania przy zakładaniu nowej rezerwacji. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli chcesz wykorzystać kupony Sodexo do opłacenia zamówienia, poinformuj o tym doradcę. Poprosimy Cię o przesłanie zdjęć kuponów do wstępnej weryfikacji na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego kupon ma zostać dodany. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, otrzymasz oświadczenie, które wraz z kuponami wyślesz na adres Wakacje.pl (znajdziesz go w zakładce Kontakt). Płatność kuponami Sodexo potwierdzana jest po otrzymaniu oryginałów kuponów do Wakacje.pl. Zalecamy skorzystanie z przesyłki ubezpieczonej. Jeśli płacisz kuponami Sodexo w salonie sprzedaży Wakacje.pl, wystarczy przekazać je doradcy i podpisać oświadczenie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokonując opłaty za swoją wycieczkę, wybierasz formę płatności PayPo. Jeśli są to Twoje pierwsze zakupy z odroczoną płatnością, zostaniesz przekierowany do rejestracji na stronie, gdzie będziesz musiał podać swój numer PESEL, adres e-mail oraz numer telefonu. Jeśli masz już konto w PayPo, wystarczy, że potwierdzisz transakcję kodem SMS i w łatwy sposób skorzystasz z opcji szybkiego finansowania nawet do wartości 3000 zł. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokonując opłaty za swoją wycieczkę, wybierz formę płatności – P24NOW. Po przejściu na stronę płatności możesz zalogować się do swojego konta lub założyć je, jeśli go nie posiadasz. W procesie rezerwacji zostaniesz poproszony(-a) o podanie adresu e-mail, numeru telefonu oraz hasła zabezpieczającego, którego będziesz używać do przyszłych logowań. W następnym kroku wybierz sposób, w jaki chcesz zapłacić za swoje wakacje – płatność do 54 dni później lub na raty. Uzupełnij wniosek o limit kredytowy, a informację o przyznanej wysokości limitu otrzymasz SMS-em w ciągu kilkunastu minut. 

Maksymalna kwota transakcji dla płatności z P24NOW to 10 000 zł. Możesz od razu wykorzystać całą kwotę przyznanego limitu lub przeznaczyć ją na kilka zakupów – teraz i w przyszłości. Przyznany limit P24NOW jest odnawialny, co oznacza, że każdy zrealizowany zakup zmniejsza kwotę dostępnych środków, a każda spłata ją zwiększa. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Aby zrealizować bon Wakacje.pl możesz skorzystać z jednego z poniższych sposobów płatności:

*wybierz płatność bonem i uzupełnij jego dane w procesie płatności online

*skorzystaj z linku do płatności, otrzymanego od doradcy

*skorzystaj z płatności online za pośrednictwem Panelu Klienta

*prześlij zdjęcie lub skan bonu z jego widocznym numerem na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego bon ma zostać dodany. 

Bon może zostać wykorzystany częściowo. Jeśli bon wakacyjny pokryje tylko część ceny wycieczki, doradca prześle link do płatności uzupełniającej. Nie musisz przesyłać oryginału bonu do Wakacje.pl, do jego realizacji wystarczy numer bonu. W przypadku rezerwacji w salonie należy przekazać bon doradcy. Wszystkie szczegóły dotyczące realizacji bonu wakacyjnego znajdziesz w regulaminie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Data ważności wskazana na bonie Wakacje.pl wskazuje dzień, do którego bon może zostać zrealizowany jako płatność za zakupioną usługę. Wyjazd może się jednak odbyć w dowolnym terminie, dlatego nie przedłużamy ważności bonów wakacyjnych. Mamy obszerną ofertę, a niektóre wyjazdy można zarezerwować nawet z rocznym wyprzedzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli masz bon organizatora, który został wystawiony z powodu odwołania wycieczki przez COVID-19, prześlij zdjęcie lub skan bonu z widocznym jego numerem na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego bon ma zostać dodany. Bon zostanie zweryfikowany przez organizatora i dodany do zamówienia. Ze względu na konieczność dodatkowej weryfikacji prosimy o wysłanie bonu przed upływem terminu płatności zaliczki, tak by organizator zdążył dodać i potwierdzić Twoją rezerwację. Pamiętaj, że dodatkowy bonus oferowany przez organizatora jest dodawany w formie rabatu na umowie, a bon można zrealizować tylko w miejscu, w którym została kupiona odwołana wycieczka.

Czy ten artykuł był pomocny?

Większość wyjazdów kupowanych jest ze znacznym wyprzedzeniem. Rozdzielenie płatności na dwie części pozwala zabezpieczyć zarówno organizatorów, jak i klientów. Organizatorzy zobowiązani są do zabezpieczenia wpłat klientów, co oznacza, że takie środki nie mogą być przez nich wykorzystywane w innych celach niż wykupiony wyjazd, a klienci mają większą swobodę przy ewentualnej rezygnacji. Uwaga: nie rób dopłaty przed wyznaczonym terminem. Jeżeli otrzymamy dopłatę do rezerwacji na więcej niż 5 dni przed terminem, będziemy musieli zwrócić środki i poprosić o ponowną wpłatę w wyznaczonym terminie. Wpłaty najlepiej dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem, by środki zdążyły się zaksięgować, a najpóźniej w dniu dopłaty wskazanym na umowie. Na dokumencie podana jest dokładna data konieczności wpłaty środków. Na kilka dni przed tą datą otrzymasz przypomnienie o zbliżającym się terminie wraz z danymi do przelewu. Wyjątkiem od tej zasady jest płatność bonem Wakacje.pl oraz punktami MyBenefit, którymi można płacić z wyprzedzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Możesz to sprawdzić w Panelu Klienta na Liście zamówień w zakładce Podróże. Jeśli brakuje części kwoty, kilka dni przed terminem płatności wyślemy Ci e-mail z przypomnieniem i z danymi do przelewu.

 

Uwaga! Jako pośrednicy rozliczamy się z naszymi kontrahentami na podstawie wewnętrznych umów przesyłamy środki do organizatorów zgodnie z terminami podanymi w umowie. Jeśli korzystasz z konta klienta na stronie organizatora wycieczki, pamiętaj, że dane dotyczące płatności są tam aktualizowane z opóźnieniem. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre kierunki wymagają dodatkowej opłaty klimatycznej lub noclegowej. Kwota ta nie jest wliczona w cenę wycieczki. Informację, czy dany kierunek wymaga opłaty, znajdziesz na stronie każdej oferty w sekcji o nazwie „Przed podróżą”. Wysokość takiego podatku jest uzależniona od kategorii obiektu, a opłaca się go podczas zameldowania. Mogą też występować opłaty związane z realizacją programu (najczęściej w przypadku wycieczek objazdowych, zgodnie z opisem oferty).

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeżeli po otrzymaniu przypomnienia o dopłacie nie dokonasz dopłaty do rezerwacji zgodnie z umówionym terminem, Twoja rezerwacja może zostać anulowana. Podobnie, jak w przypadku innych przypadków rezygnacji przewidzianych w umowie lub przepisach prawa, wiązać się to może z koniecznością pokrycia kosztów odstąpienia od umowy, tzw. kosztów rezygnacji. Gdy pobrana zaliczka nie pokryje tych kosztów, należność zostanie skierowana do windykacji. Dlatego, jeśli z jakiegoś powodu nie możesz uregulować dopłaty i musisz zrezygnować z wyjazdu, prosimy pamiętaj, że konieczny jest jak najszybszy kontakt z nami w celu anulowania rezerwacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zwrot zostanie zlecony na wskazany numer konta niezwłocznie po przekazaniu danych do zwrotu na klient@wakacje.pl. Standardowy czas realizacji zwrotu to 48h (uwzględniając dni robocze). 

Czy ten artykuł był pomocny?

W przypadku odwołania wycieczki przez organizatora otrzymasz odpowiedni komunikat z informacjami o alternatywach lub rodzaju zwrotu środków. Taki komunikat jasno określa, jaka będzie forma czy czas zwrotu za wycieczkę. Jeśli Twoja wycieczka została opłacona przelewem i po anulacji zdecydujesz się na nową rezerwację, skontaktuj się z naszym doradcą, który przeksięguje dostępne środki na nowe zamówienie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8:00-23:00.
Odwiedź nasMamy 245 salonów, w których możesz kupić wakacje.

Nowość!

Odkryj nową stronę podróży – rezerwuj elastyczne pakiety lot+hotel. Sprawdź